آب شرب به دلیل ورود مستقیم به بدن انسان، از اهمیت بهداشتی بالایی برخوردار است.  مخازن فلزی ذخیره آب عمدتا به دلیل فرآیند خوردگی فلزات از جمله فولاد، آلوده به ترکیبات یونی فلزی می شوند. پوشش دهی راهکاری مناسب برای حفاظت از سازه های فلزی است ولی به دلیل آزاد سازی ترکیبات شیمیایی مضر از جمله مواد آلی فرار ،آلایندگی بالایی در محیط اطراف خود ایجاد می کنند. مناسب ترین گزینه در چنین مواردی، پوشش دهی قسمت درونی مخازن به وسیله اپوکسی های فاقد حلال  است.

 

برای خرید و استعلام قیمت رنگ مخزن آب آشامیدنی کلیک کنید.

رنگ مخزن - مخزن اپوکسی آب آشامیدنی

 

به طور معمول پوشش های اپوکسی از دو جز تشکیل شده اند. تفاوت اصلی در پوشش های بدون حلال، عدم وجود جز رقیق کننده یا حلال در آن است. به عبارتی پوشش های بدون حلال مایع که در رنگ آمیزی مخازن بهداشتی، آب شرب و کفپوش سالن ها در صنایع بهداشتی و دارویی کاربرد دارند، اپوکسی هایی با وزن مولکولی پایین هستند که به طور طبیعی مایع بوده و نیازی به حلال های مضر و فرار ندارند.

عموما پوشش‌های اپوکسی مخصوص آب آشامیدنی می بایست بر اساس استانداردهایی همچون BS 6920، AWWA C210 دارای تاییدیه هستند که نشان دهنده عاری بودن از هر گونه ترکیبات مضر و سمی در آن ها می باشد. محصول IriFresh از سری محصولات آیریس دارای تاییدیه بهداشتی مطابق استاندارد BS 6920 است.

 

مخزن آب آشامیدنی - رنگ مخزن

 

این ویژگی منحصر به فرد و هم چنین قدرت چسبندگی، استحکام بالا و کیورینگ سریع از دیگر ویژگی های این نوع پوشش ها است که موجب می شود این نوع اپوکسی ها در رنگ آمیزی مخازن بهداشتی از اهمیت خاصی برخوردار باشند

کدرنگ 5251  از محصولات شرکت رنگین زره،  بصورت خاص برای پوشش دهی مخازن آب شیرین طراحی و تولید شده است که بطور معمول با فام سفید  در شعبات زنجیره ای شرکت دریاتامین تجهیز به عنوان نماینده انحصاری فروش رنگ های شرکت رنگین زره عرضه شده است.