رزین های اپوکسی یکی از بهترین و منحصر به فردترین رزین ها در تولید رنگ های صنعتی و دریایی است که به دلیل داشتن چسبندگی و مقاومت بالا به مواد شیمیایی و خورده، گزینه مناسبی برای حفاظت در برابر خوردگی فلزات است. در ادامه اطلاعات فنی رنگ های اپوکسی شرکت ترانس اوشن را می بینید که با استفاده از طیف وسیعی از پیگمنت های کاربردی تولید شده است و گزینه مناسبی برای حفاظت از تجهیزات در برابر شرایط سخت دریایی فراهم می سازد.

یکی از مشکلات مهم پوشش های بر پایه اپوکسی، مقاومت کم آن ها در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش است. بدین منظور از لایه ای از پوشش پلی یورتانی پس از اعمال لایه اپوکسی استفاده می شود. پلی یورتان پوششی مناسب در برابر نور خورشید است که نه تنها مشکلات اپوکسی را اصلاح می کند، بلکه شفافیت و جلا مناسبی در طول زمان و در برابر عوامل بیرونی از خود نشان می دهد.

پوشش های آلکیدی که بر پایه رزین آلکیدی تک جزئی ساخته می شوند جز قدیمی ترین و البته مناسب ترین پوشش ها جهت اعمال با قلمو و غلطک به منظور لکه گیری می باشند. این پوشش ها که عمده سازندگان پوشش های دریایی با نام SeaStock تولید می کنند، گزینه مناسبی جهت نگه داری در شناورها و اعمال در مناطق اسیب دیده پوشش می باشد. سادگی اعمال و تک جزئی بودن از مزیت های این پوشش است.

پوشش های برپایه رزین های معدنی از جمله پوشش های با فناوری بالای تولید هستند که در ساخت رزین آن از مواد معدنی مانند سیلیس استفاده شده است. این پوشش ها توانایی بالایی در تحمل درجه حرارت های بالا دارند. رنگ های سیلیکونی و اتیل سیلیکاتی با بهره گیری از بهترین رزین های معدنی موجود در جهان و پیگمنت های با کارایی بالا در برابر خوردگی مانند پودر روی و آلومینیوم تولید می شود. که موجب تولید محصولی با مقاومت حرارتی بالا و در عین حال ضد زنگی قوی می شود.

پوشش های ضدخزه گونه ای از پوشش ها هستند که جهت جلوگیری از رشد جلبک، خزه و دیگر موجودات دریایی چسبنده، بر سطح شناورها و سازه های دریایی اعمال می شود. این پوشش ها دارای فناوری ویژه ای هستند که عمدتا شامل یک رزین تخصصی و مواد خزه کش(بایوساید) می باشند که به مرور زمان و در تماس با آب دریا از پوشش رها شده و از رشد میکروارگانیسم ها بر روی سطح شناور جلوگیری می کنند.